Cerka - Bosch Diesel Service

Montaż, regeneracja i naprawa pomp wtryskowych

Informacje ogólne

Jednym z najważniejszych elementów działania układu paliwowego w samochodach wyposażonych w silnik o zapłonie samoczynnym jest pompa wtryskowa. To element o skomplikowanej budowie, ale niezbędny dla poprawnego funkcjonowania układu, odpowiedzialny za regulację ilości paliwa. Dlatego w przypadku jej uszkodzenia spowodowanego różnorodnymi czynnikami niezbędna jest szybka naprawa i regeneracja. Nasza oferta w tym zakresie jest niezwykle atrakcyjna – proponujemy Państwu kompleksowe usługi zrealizowane z dbałością o każdy najmniejszy detal. Poniżej przedstawiamy szczegóły naszej oferty w tym zakresie i prezentujemy szczegółowy przebieg usługi.

Naprawiamy pompy wtryskowe takie jak:

  • rzędowe
  • rozdzielaczowe
  • rotacyjne
  • DPA
  • DPC
  • EDC

takich producentów jak: BOSCH, DELPHI, Perkins, Mercedes, Volvo, Deutz, New Holland, John Deere, Class i inne do ciągników rolniczych

do maszyn budowlanych: Atlas, Bobcat, Case, Cat, Demag, Deutz, Hyundai, JCB, Komatsu, Liebherr, Volvo i inne.

Najczęstsze przyczyny uszkodzenia pompy wtryskowej:

  • Nisko jakościowe paliwo
  • Wykorzystywanie oleju opałowego
  • Brak dbałości o sprawność układu paliwowego (nieszczelność, niewymienione filtry paliwa)
  • Praca pompy bez obecności paliwa spowodowana zapowietrzeniem układu.

Naprawa pomp wtryskowych

Usługa jest przez nas realizowana z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu, który gwarantuje najwyższą jakość jej wykonania. Jesteśmy do dyspozycji wszystkich klientów mających problemy z układem paliwowym w swoich samochodach. Wykonując każdą czynność zwracamy szczególną uwagę na to, aby przeprowadzić ją przede wszystkim dokładnie. Gotowy produkt odsyłamy do klienta za pośrednictwem kuriera, co gwarantuje bezpieczeństwo transportu.

Regeneracja pomp wtryskowych

Pompa wtryskowa zostaje rozebrana na czynniki pierwsze, wszystkie elementy zostają umyte i poddane szczegółowej weryfikacji. Po czym następuje określenie przyczyny niesprawności sprzętu oraz określenie, które elementy należy wymienić. Uszkodzone elementy wymieniane są na fabrycznie nowe, oryginalne części ( w zależności od dostępności ). Podczas regeneracji pompy wtryskowej, niezależnie od jej zakresu, każdorazowo wymieniany jest zestaw naprawczy uszczelnień. Ostatnim etapem jest regulacja zgodnie z odpowiadającymi normami, oraz test na stanowisku probierczym, weryfikujący parametry pracy symulowane dla różnych obciążeń oraz szczelność. Po pozytywnym wyniku testu końcowego naprawiona pompa wtryskowa wydawana jest klientowi.

Montaż pomp wtryskowych

Podczas montażu należy szczególną uwagę zwrócić na jej prawidłowe ustawienie względem napędu rozrządu, a następnie skorygować kąt wtrysku oraz dawkę paliwa . Można tego dokonać za pomocą testera diagnostycznego. Po zamontowaniu ważną czynnością jest sprawdzenie czy silnik obraca się bez oporów, czy nie następuje zblokowanie – należy tego dokonać przed uruchomieniem pojazdu. Operacja ta pozwoli zweryfikować poprawność zamontowania pompy. Bardzo ważną rzeczą jest kontrola pompy elektrycznej ( jeżeli występuje ), oraz bezwzględna wymiana filtra paliwa włącznie z odpowietrzeniem całego układu przy pomocy testera diagnostycznego ( szczególnie przy pompach CP4 BOSCH ). Podczas wszystkich tych czynności bardzo ważne jest utrzymanie czystości, aby do pompy wtryskowej i wtryskiwaczy nie przedostały się zanieczyszczenia. Szczególnie wrażliwy na zanieczyszczenia jest układ Common Rail.